VR-spil ikke kun for nye elever

Ingeniørhøjskolen Aarhus Universitet kombinerer gamification og virtual reality, så brugeren ”kommer til skade” – men som sagt kun i et spil. Ved at ”prøve” ulykker i VR kan ulykker undgås i real-life produktion.

Idet Arbejdsgiverne ser det som en god investering for fastholdelse af medarbejder og et godt forebyggende CSR-arbejde er vi gået ind med opbakning til projektet ”Craftio”, som læringspillet hedder, som for nuværende alene er på et prototype niveau. 

Claus Melvad fra Ingeniørhøjskolen, forklarer: "I starten af spillet gennemgår man en sikkerhedsintroduktion, og man lærer at navigere i spillet og tage sikkerhedssko og briller på. Vi har også lagt nogle handsker frem i spillet, men tager man dem på, får man vist en video, hvor det går grueligt galt: Handskerne sætter sig fast i maskinen, de virtuelle hænder bliver revet af, og det er blod overalt. Så lærer eleven, at det skal man ikke gøre – hverken i spillet eller i virkeligheden."

Planen på sigt er at give eleverne landet over en komplet maskinpark i VR for bearbejdning af metal, plast og andre materialer, som består af drejebænk, fræser, svejsemaskine og lignende. Samtidig vil Arbejdsgiverne lave kurser eller arrangementer for medlemsvirksomheder og deres medarbejdere. 

Læs mere om VR og Craftio her
 

Følg os her:    

"Det har altid været naturligt for os at være i Arbejdsgiverne. Det giver et rigtigt godt kollegialt netværk i branchen, og vi nyder godt af rabataftalerne og af de kurser, der bliver udbudt."

Læs om medlemskab - klik her
John Rasmussen, Otterup VVS ApS

Kontakt

BTC

Teknisk konsulent
Birger T. Christiansen
Telefon: 2333 9128
btc@tekniq.dk